22 Ağustos 2016 Pazartesi

Medieval II: Total War Diplomasi Rehberi


Total War oyunlarının bir çoğu diplomasi olarak yetersiz olduğu düşünülüyor. Ancak bu belli başlı bir takım ilkelere uyulmadığı için oluyor hiç kuşkusuz.Bu diplomasi serinin son oyunlarında geliştirilmiş olsa da Medieval II Total War oyununda biraz daha zayıf olduğunu söyleyebiliriz. Ancak eğer doğru ve sabırlı bir politika izlenecek olursa diplomatik olarak muthiş zaferler kazanabilirsiniz. Bunu yapmak için ilk olarak bazı ilkeleri belirlemeniz gereklidir.



1- Saldırgan Tavırdan Kaçınmak

Arkadaşlar bunu anlamak zor olmasa gerek. Tıpkı gerçekte olduğu gibi oyunda da oyunun en başından itibaren saldırgan bir tavır izleyerek agresif davrandığınızda diplomatik olarak büyük bir hasar almış oluyorsunuz. Başka devletlerin size karşı güvenleri ve anlaşma yapmak istekleri yok oluyor. O nedenle oyunun başından itibaren saldırganlık göstermenize gerek yok. Sabırlı olun bir sınır belirleyin o bölgeleri ele geçirdikten sonra ekonomi ve mimariye odaklanın. Şehirlerinizi geliştirin. Zaten ilerde çok büyük savaşlar yapacaksınız.

 2- Her Zaman Haklı Olmak

Hani derler ya haklıyken haksız duruma düşme diye, işte siz haksızken haklı duruma düşmeyi bileceksiniz... Örneğin bi devlete saldıracaksınız göz diktiniz. Ya da saldırdınız, bir şehrini kuşatarak ya da ordusuna saldırarak açmayın savaşı, sıcak savaşa hemen girmeyin. Limanını kuşatın sonra karşıdaki devleti tahrik edin. Her ne kadar ilk başta siz saldırmış olsanız da özellikle Papa'nın nazarında savaşı açan değil sürdüren suçlu olur. Bırakın saldırsın zaten aforoz edildikten sonra her anlaşmanızı kabul edecektir.

3- Güçlü Ekonomi ve Gelişmiş Şehirler

Oyunun başında ordunuzu hiç yormayın sizi savunacak kadar ordu barındırarak, ordu giderlerinden kısın. Şehirlere ve ticarete yatırım yapın. Şehirleriniz geliştikçe ticaret hacminiz de gelişecektir. Bu sizi diğer devletler karşısında üstün kılar ve sizinle ticaret anlaşması yapmak onlar için çok iyi bir anlaşma olacaktır. Bu sayede hem ekonominiz gelişecektir hem de diplomatik üstünlüğünüz. Bu aşama geçiş aşamasıdır. Bundan sonraki aşamada artık parayı veren düdüğü çalar mantığı ile paranız oldukça diplomasi de üstün olacaksınız.

4- Harita Üzerinde Dengeler Kurmak

Şimdiye kadar ki olanlar masum bir devletin politikasıydı. Saygın kendi halinde ilkeli bir devlettik. Ama artık bir canavar haline gelmeye hazırız. Siz sınırlarınız içinde kendi halinizde gelişip büyüyüp süper güç haline gelirken diğer devletler birbirini kırarak iki tarafı da bitirecek savaşların içine düşecek. Hazır olun siz bu oyunda ikili oynayacak olan tarafsınız. Bunu sağlamak istiyosanız şu yol haritasını izlemelisiniz. Yaptığınız anlaşmalarda şehirler alın başka devletlere verin. Haritayı baştan dizayn edin. Birbirine düşman ülkeleri birbirine sınır yapın. Belirli bi bölgeye 4 5 ülke yerleştirin onlar zaten hepsi birbiriyle savaşacaktır vs. Bu tür dengeleri siz düşünün bu hayal gücünüze kalmış bişey.

5- İyi Diplomatlar

Tüm bu yukarıdakileri her diplomatla yapabilirsiniz ancak iyi bir diplomatınız varsa çok daha karlı anlaşmalar yaparsınız. İyi diplomatlarla yapacağınız pazarlıklarla bir çok anlaşmayı kabul ettirebilirsiniz. şehri ucuza alır pahalıya satarsınız. 

Bu maddeler daha artırılabilir ancak bundan sonrası sizin oyun sisteminize kalmış. Bu noktaya geldikten sonra ister güçlü ordular kurup viraneye çevrilen ülkeleri tek lokmada yutarsınız ya da benim gibi bir kukla devlet aracılığıyla savaş yapmadan tüm dünyaya hükmedersiniz. Bu sistemi uygularken benim en çok dikkat ettiğim şey 1 turda her ülkeyle anlaşma yapacak şekilde diplomatlarımı konumlandırmaktır. Yani her ülkenin sınırında bir büyükelçi gibi diplomat bulundurup teklif yapma sıkıntısı yaşamam. Siz de bu taktikleri deneyerek hem farklı hem de eğlenceli seferler yapabilirsiniz :)


5 yorum:

  1. çok yararlı bir konu olmuş

    YanıtlaSil
  2. Diplomatın influence seviyesini nasıl 10'a çıkardın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarılı antlaşmalar yapınca yükseliyor.

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. hocam ben osmanlıyla başladım oyunun klasiği bizans konyaya saldırdı ben savundum birkaç saldırı daha aldım savundum ondan sonra mısırla bizans müttefik oldular mısır bana savaş açtı gemimi batırdı ben de mısırın da bizansında içinden geçtim mısıra müslüman oldukları için 2 kez ateşkes teklif ettim ama kaybettim fransa da mısıra düşman olmasına rağmen bana da düşman oldu harita da sınır komsum bile değilken durduk yere ilişkim berbat oldu ben durduk yere kimseye saldırmadım burda yapmam gereken nedir

    YanıtlaSil